Stichting BIZ Hoek van Holland Centrum

Denk mee aan de ontwikkeling van ons centrum!

Hoek van Holland - De afgelopen coronacrisis en de huidige energiecrisis zorgen voor onzekere tijden voor ondernemers in het centrum van Hoek van Holland. Het is van groot belang om het dorpscentrum toekomstbestendig te maken.

Daarom starten de ondernemers in het centrum een gezamenlijk project met de gemeente, vastgoed, cultuur en de Hoekenezen. 'We gaan op zoek naar de sociale meerwaarde van ons centrum', vertelt Kees van den Burg, oud-bestuurslid van ondernemersvereniging Hoek van Holland. 'Van een plek om te kopen naar een plek om te zijn.'

Centrum met een ziel
Het project wordt begeleid door Marleen Strien van Boost Your Inner City. Zij zegt: 'Online is alles al te koop. Om de bewoners van Hoek van Holland te verleiden om naar het centrum te komen, heb je een centrum met een ziel nodig. Jouw centrum met ziel begint met het bepalen van het DNA van het dorpscentrum. Wat maakt het dorpscentrum van Hoek van Holland bijzonder en wat zoeken de Hoekenezen? Daarvoor moeten we de Hoekenezen beter leren kennen en daar hebben we een enquête voor.' Ter toelichting: 'Het zijn vreemde en snelle vragen. Het werkt op basis van je onderbewustzijn, dus denk er vooral niet te lang over na en schrijf op wat er in je op komt.'

Maximaal 2 minuten
Marleen benadrukt het belang dat de Hoekenezen de enquête invullen. 'Je bent er maximaal 2 minuten mee bezig en je helpt het winkelgebied er echt verder mee! Met de uitkomst maken we bijvoorbeeld keuzes wat voor soort evenementen er in het centrum georganiseerd moeten worden.’ Klik hier om de enquête in te vullen.

Vervolg/meepraten
Marleen Strien organiseert samen met Tessa Vosjan drie avonden waar zij in gesprek gaan met ondernemers en inwoners van Hoek van Holland. Op 14 november, 18.30 uur presenteert Marleen de uitkomst van de enquête. Op de tweede avond (12 december, 18.30 uur) gaan zij aan de slag met het maken van het verhaal over het dorpscentrum. Tijdens de derde avond werken zij het verhaal verder uit en koppelen zij hieraan concrete acties. Die avond is op 16 januari 2023 om 18.30 uur.

Alle Hoekenezen zijn van harte welkom bij deze avonden. Bewoners kunnen zich aanmelden via s.mahabier4@rotterdam.nl. Ondernemers via jn.sizoo@rotterdam.nl.

Alle nieuwsberichten